Reklamasjon og angrerett
Vi er opptatt at det skal være trygt å handle fra oss – både når det gjelder levering og dersom du skulle angre kjøpet. Og hvis du skulle bli usikker – ikke nøl med å ta kontakt. På e-post, facebook eller telefon. Vi vil gjerne høre fra deg!
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Huldreverket benytter seg av betalingsløsningene: Klarna og Vipps.
Frakt og Levering
Vi har ikke alltid smykkene ferdig produsert, og da lager vi det ferdig til deg når du bestiller. Hvis ikke annet er avtalt er dette senest 5-14 arbeidsdager etter at Huldreverket har mottatt bestillingen. Smykkene leveres/fraktes som avtalt på bestillingen. I noen særskilte tilfeller f.eks ved bestilling av varer med høy verdi, velger vi å sende smykket med postpakke med sporing og levering til hentested isteden for levering til postkasse.
Det er viktig for oss at smykkene du bestiller kommer frem til riktig tid. Og at smykkene kommer frem til deg, like vakre som da de ble sendt fra Huldreverket. Levering er skjedd når kjøperen, eller dennes representant, har overtatt varen.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Hvis du ikke er fornøyd, ønsker å bytte til en ny ringstørrelse eller varen har mangler, kan du benytte deg av angrerettskjema som var vedlagt forsendelsen.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Personvernerklæring
Formålet med innsamling av personopplysninger er kun for å yte den service du har bedt om. Dette gjelder enten tilsendelse av nyhetsbrev, svare på henvendelser, sende ut ditt bestilte smykke, ta betalt for smykket og innhente statistikk.
Kontaktinformasjon:
Hollenderigata 3, 3732 Skien
E-post: post@huldreverket.no
Telefon: 922 50 354